Tilbygningen
spærret fodgængerfelt
P1010001.JPG P1010011.JPG P1010014.JPG
Udskrift venlig version Sluk og tænd tekst

Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum

I samarbejde med billedkunstner Camilla Berner har vi i dette værkstedsforløb sat fokus på monumentbegrebet og kunst i det offentlige rum fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i byrummet. Efter en introduktion til Bertel Thorvaldsens kunst med rytterstatuen af den polske fyrste og general Józef Poniatowski som det typiske eksempel på et klassisk monument har vi kredset os ind på samtidskunstens brug af det offentlige rum. Eleverne fik stillet den opgave at skabe en midlertidig intervention på udvalgte pladser tæt på museet vha. 300 m sejlgarn.

Klassetrin

HF

Datering

26/10/2006

Klassens projekter

Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - spærret fodgængerfelt Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - linedanser, walk the line... taggin'... change of gear... stuffed Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - Tabu bundet til samfundet Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - Den "røde" stige Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - Spærret inde Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - Snuble Spindet Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - Madame spind Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - 26/10/2006 - Strings!!
 

Elevens titel

spærret fodgængerfelt

Elevens kommentar

spændt lyserød snor op mellem to lyssignaler og spærrede fodgængerfeltet.

vi satte snoren op for at se hvordan folk reagerede når man styrede deres fremgang og lavede ændringer i det offentlige rum.