Tilbygningen
Bundet
Udskrift venlig version Sluk og tænd tekst

Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner

I samarbejde med billedkunstner Camilla Berner har vi i dette værkstedsforløb sat fokus på monumentbegrebet og kunst i det offentlige rum fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i byrummet. Efter en introduktion til Bertel Thorvaldsens kunst med rytterstatuen af den polske fyrste og general Józef Poniatowski som det typiske eksempel på et klassisk monument har vi kredset os ind på samtidskunstens brug af det offentlige rum. Eleverne fik stillet den opgave at skabe en midlertidig intervention på udvalgte pladser tæt på museet vha. 300 m sejlgarn.

Klassetrin

HF

Datering

02/11/2006

Klassens projekter

Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner  - 02/11/2006 - MTV sviner Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner  - 02/11/2006 - Gabestok af snor Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner  - 02/11/2006 - Bundet Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner  - 02/11/2006 - Present of Autumn Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner  - 02/11/2006 - Fastbundet Monumenter - fra det klassiske monument til samtidskunstens interventioner i det offentlige rum - kunstnerworkshop med Camilla Berner  - 02/11/2006 - Rødt stop
 

Elevens titel

Bundet

Elevens kommentar

Jannie er bundet til en lygtepæl på Christiansborgs slotsplads.

Vi synes det ku være spændende at se en person blive bundet fast til en lygtepæl. De forbipasserendes ansigsudtryk var meget sjove at se.