Nye ord til Thorvaldsen |
|
Thorvaldsens Museum er ikke blot en ramme om Thorvaldsens værker, men også et komplekst udsagn i sig selv. Vi har sammen med eleverne undersøgt en lille del af denne kompleksitet, ved at sætte formidlingen af Thorvaldsens kunst under lup. Ved at afkode og diskutere udvalgte tekstinformationer og gennem en kreativ tekstopgave har eleverne undersøgt samspillet mellem værk og tekst. |
|
Klassetrin2. HF |
Datering02/03/2010 |
Klassens projekter |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Elevens titelArrogance |
|
Elevens kommentarHvad betød det for jer, at Thorvaldsens kunst fik nye ord? |
|
Man så værkerne på forskellige måder, og fik mulighed for en større eller bedre forståelse af dem. For eksempel så kunne ens måde at kigge på et værk på, måske være det samme som andres, eller vidt forskelligt. Så på den måde lærer man at tænke uden for boksen, eller i hvert fald være opmærksom på at man skal tænke anderledes for at forstå værkerne. |
|
Arkivvalg - faktuel fordybelse |
|
Wlodzimierz Potocki ![]() |